L'ENTITAT > Història

Història

Joventuts Musicals d'Alaior va néixer el novembre de 1960, poc temps després d'haver-se constituït a Menorca les delegacions de Ciutadella i Maó. Va estar activa durant uns quants anys fins que va interrompre la seva activitat cap a finals de la dècada dels 60. La represa s'efectuà l'any 1975 amb la formació de l'associació actual que mantigut les seves activitats de forma inenterrompuda.

En la dècada dels 70 Joventuts Musicals d'Alaior, a més a més de concerts, va promoure un conjunt de diversos actes culturals a fi de pal·liar les mancances que en aquest aspecte hi havia a la nostra població. Després, amb la normalització democràtica, la represa de les institucions pròpies i el sorgiment d'altres associacions culturals a Alaior, la nostra entitat es dedicà només a l'organització de concerts de música culta durant la temporada d'octubre a juny i deixà de programar els concerts de músiques d'arrel popular que durant l'estiu se celabraven al pati des Convent (sa Lluna).

Una activitat que també va dur a terme durant alguns estius va ser l'organització de cursets de cant i violí, que no es van poder continuar per manca de suport econòmic. A l'actualitat mantenim la programació d'octubre a juny amb una freqüència de dos concerts mensuals com a mínim.

L'any 2008 va rebre, juntament amb les altres tres associacions de Menorca, el premi a la Promoció de la Cultura, que atorga l'Institut d'Estudis Baleàrics.

Història