CONCERT: LLUÍS GRANÉ

CONCERT 2: LLUÍS GRANÉ

Martorell conmemora el centenari de la mort d'Enric Granados de la mà d'un pianista excepcional.

Considerat per la crítica com "un pianista en camí exemplar", Lluis Grané és un dels noms més sol·licitats entre les promeses del panorama pianístic actual. Des del seu debut al Palau de la Música amb Ibercamera, Lluis Grané ha estat convidat a formar part de festivals com el Pau Casals del Vendrell o el Festival Internacional de piano de Santander. Ha estat convidat a interpretar la Iberia íntegra al Festival Internacional de Música Isaac Albéniz de Camprodon. En aquest marc fou distingit amb la desena Medalla Albéniz sent el pianista més jove en rebre-la. Recentment ha sigut convidat com a artista estrella al Golden Key Festival de Nova York, on va interpretar Iberia d'Isaac Albéniz, al Weill Recital Hall del Carnegie Hall. La seva trajectòria l'ha portat a tocar en alguns dels auditoris més importants de l'Estat, com l'Auditori Nacional de Madrid, el Palau de la Música (febrer de 2007, sent el pianista estatal més jove de la història d'Ibercamera), el Teatre Principal d'Alacant (actuant en recital per la prestigiosa Sociedad de Conciertos de Alicante), L'Auditori de Barcelona, etc. I també en països com Cuba, Alemanya (International Steinway Festival 2004), Tunísia (International festival of classical music and Arabic, 2008), Itàlia (recital dins del cicle Giovanni per Tutti al Centro Congressi del Lingotto) i Holanda. Ha estat guardonat amb nou primers premis, entre ells, el concurs "Infanta Cristina" i el "Concurs internacional de piano d'Andorra Alícia de Larrocha".

Joan Magrané (1988-)

Fulls d'àlbum (a Enric Granados, unes pàgines d'Efemèride) (2016) *

Isaac Albéniz (1860-1909)

D'Iberia (1r quadern)

Evocación

El Puerto

Corpus Christi en Sevilla

Enric Granados (1867-1916)

De Goyescas (Los majos enamorados).

Los requiebros

La maja y el ruiseñor

El amor y la muerte

El pelele

* Dedicada a Lluís Grané. Obra encàrrec de la Fundació de Música Ferrer-Salat i Joventuts Musicals de Catalunya.