placeholder

Actualidad

joan-vidal-bateria.jpg
joan-vidal-bateria.jpg

JOAN VIDAL: ‘‘SI LA MÚSICA ÉS HONESTA I ESTÀ BEN TOCADA SEMPRE CONNECTA AMB LA GENT’’

20/03/2015

Com és que un jove bateria com tu es decideix pel jazz?

La veritat és que no m’he plantejat mai aquesta qüestió. Des de sempre m’han agradat la bateria i la percussió, i he escoltat tot tipus de música sense preocupar-me per les etiquetes.

De fet, en les meves composicions, intento mesclar totes aquestes influències sense pensar massa què és i què no és jazz. Per a mi el tema es divideix entre bona i mala música, independentment de les etiquetes.

 

De quina manera es va formar el sextet?

La llavor del sextet es va sembrar a Londres, quan estava fent un màster en Jazz Percussion a la Royal Academy of Music. Vaig formar una banda ad hocper fer el concert de final de màster. Llavors tots els músics eren anglesos, però vaig tornar a Barcelona i vaig decidir continuar amb el projecte mantenint dos músics de la banda original i substituint els altres per en Marco, en Miguel i en Gabriel. Aquesta va ser la formació del primer disc, Deptford Suite, però per al segon, Illusionary Rhythms, ja vaig decidir establir el sextet sencer a Barcelona tot incorporant l’Adrià i en Martí.

 

Presenteu la música de György Ligeti en clau de jazz. Què hi trobarem, en els vostres concerts de la Xarxa de Músiques?

El projecte està centrat en la figura de Ligeti, però al repertori d’Illusionary Rhythms també hi ha música de Béla Bartók, Conlon Nancarrow o Johannes Ockeghem, tots ells compositors que van formar part de l’univers musical de Ligeti. És una altra manera d’apropar la música clàssica i contemporània a altres públics, i és interessant veure com, reinterpretant aquesta música en clau de jazz, se la pot entendre des d’un punt de vista molt diferent.

 

Com veus la situació del jazz al nostre país?

D’aquest tema se n’ha parlat molt: per una banda tenim molts artistes i molts projectes interessantíssims; i, per l’altra, pocs espais on poder presentar-los i poc interès per part dels mitjans de comunicació. És una situació complicada, però per sort els músics de jazz estem acostumats a nedar a contracorrent.

 

Algun consell per a les bandes de jazz que s’inicien en aquests temps de crisi cultural?

Doncs que no es deixin portar pel pessimisme que es respira últimament... que facin el que creguin que han de fer i endavant. Si la música és honesta i està ben tocada sempre connecta amb la gent, i els fruits, tard o d’hora, arriben (en el cas del jazz segurament més tard que d’hora!).

 

Coneixeu el moviment de Joventuts Musicals? Què en penseu de la seva activitat?

El meu pare va ser membre actiu de Joventuts Musicals de Granollers des dels anys 80 fins al 2000 i escaig. Recordo haver assistit als concerts del Festival Internacional de Música que organitzava aquesta entitat i que va portar a Granollers figures internacionals com Alícia de Larrocha,  Victòria dels Àngels o Rinaldo Alessandrini. Amb el temps, el festival es va consolidar com un dels més importants a Catalunya, i per mi va ser un autèntic luxe poder veure al costat de casa grans orquestres, grups de cambra i solistes de tot el món.

 

Esteu ja pensant en un proper disc o en projectes futurs? Ens en podeu fer cinc cèntims?

La veritat és que amb el sextet estem estrenant bastants projectes últimament: l’octubre de l’any passat vam presentar a l’Auditori de Barcelona Revisiting Zarathustra, un encàrrec del mateix Auditori per inaugurar el cicle AFTERS, sobre el poema simfònic Així parlà Zarathustra de Richard Strauss. I al febrer estrenem, dins el marc del 25è Festival Internacional de Jazz de Granollers, una suite que he compost especialment per a l’ocasió juntament amb l’Orquestra de Cambra de Granollers.

 

 

QÜESTIONARI BREU

Un instrument (a banda del vostre): el violoncel

Un compositor: Django Bates

Un solista: Kenny Wheeler

Un grup: Loose Tubes

Una cançó: Both sides now, de Joni Mitchell

Un llibre: La Regenta, de Clarín

Una ciutat: Londres

Un lema o refrany: “Hi ha dos tipus de música: la bona música i l’altra” (Duke Ellington)

Un somni: Cap. Sóc de son profund.

Más noticias

38º CICLO DE CONCIERTOS DE VERANO

Vuelve el 38º Ciclo de Conciertos de verano de Joventuts Musicals de Palafrugell. Aforo limitado con las medidas de seguridad del

15/06/2021

ASEMBLEA GENERAL ORDINARIA 2021

En virtud de lo dispuesto en el artículo 12 de los Estatutos Sociales de la ASOCIACIÓN JUVENTUDES MUSICALES DE PALAFRUGELL, se convoca a todos los

31/05/2021

NUEVAS FECHAS para los conciertos cancelados cancelados y VENTA ONLINE de entradas

Los conciertos cancelados ya tienen nuevas fechas! - Recital de Lied: día 20 de FEBRERO del año 2021, a las 20:00 h. - Quartet Atenea: día

24/11/2020

CANCELADO QUARTET ATENEA

Debido a la normativa ún vigente del Ajuntament de Palafrugell para prevención COVI-19, el concierto programado para el 21 de noviembre queda

17/11/2020

ASAMBLEA GENERAL ORDINARIA

La Asamblea general ordinaria tendrá lugar el 7 de noviembre de 2020. Por limitaciones de espacio y prevención COVID-19, finalmente tendrá lugar

31/10/2020

CANCELADO RECITAL DE LIED

Debido a la nueva normativa del Ajuntament de Palafrugell para prevención COVI-19, el Recital de Lied programado para el 31 de octubre queda

22/10/2020

Programació del Cicle de Tardor 2020

Per més informació, aneu a Cicle de Tardor 2020.

18/08/2020

Assemblea General Ordinària

L'Assemblea és realizarà abans del recital de piano (el primer concert del Cicle de Tardor 2020), amb Primera Convocatòria a les 18 h i Segona

13/07/2020

Concerts a partir de setembre

A causa de la situació COVID-19 i les limitacions que això suposa aquest any ens hem vist obligats a anul·lar els concerts d'estiu. Tanmateix, sí

01/07/2020

COSMOS QUARTET: “VOLEM DESCOBRIR L’EXTENS REPERTORI QUE TÉ EL QUARTET DE CORDA’’

Com és que vau decidir formar un quartet de corda? Vam decidir formar un quartet perquè ens vam trobar quatre persones a qui ens agradava la

18/11/2016

MARIA MIRÓ: ‘‘M’AGRADA MIRAR EL PÚBLIC I VEURE LES SEVES REACCIONS’’

Com vas decidir convertir?te en soprano? Tot va començar quan tenia 5 anys. La professora de música de pàrvuls de l'escola IPSI on anava els

05/05/2016

DARÍO BARROSO: ‘‘COM MÉS ESTILS PUGUI ENTENDRE I TOCAR UN MÚSIC, MÉS GAUDIRÀ I FARÀ GAUDIR ELS ALTRES

Com és que et vas decidir a interpretar guitarra clàssica?    La veritat és que ha estat tot bastant fruit de la casualitat, amb part de

27/11/2014

Entrevista a Sara Cubarsi

Què fa una jove com tu tocant música clàssica? Buscar una vida on creativitat i lògica coexisteixin.   Què sents quan estàs immersa en un

18/10/2014

Nova programació de la temporada 14-15

És un plaer anunciar-vos el llançament del vídeo de presentació de la Xarxa de Músiques a Catalunya 14-15. El vídeo va ser presentat en

23/09/2014

20% de descompte a l'Auditori de Girona

Des de Joventuts Musicals de Girona, ens envien el llistat dels concerts de la nova programació de Tardor 2014 de l’Auditori de Girona. Els

06/08/2014

SOLISTES DE LA CAMERATA432: ‘’ÉS IMPORTANT MANTENIR UN ALT GRAU D'EXCEL•LÈNCIA EN LES OPORTUNITATS DALT DE L’ESCENARI’’

Què fan tres joves com vosaltres interpretant música clàssica? Ens dediquem professionalment al món de la música clàssica per gaudir fent el

08/06/2014

Ensemble Méridien:

Com vau decidir formar l'Ensemble? L'Ensemble es va crear d'una manera molt espontània, tocàvem junts quan estàvem estudiant a l'ESMuC, i a poc a

18/05/2014

CARLES MARIGÓ: ''M'AGRADA ENTENDRE DE MANERA PRÀCTICA, IMPROVISANT AMB EL PIANO, TOTA AQUELLA MÚSICA QUE M'INTERESSA''

Ara tindrem ocasió d'escoltar el seu repertori "Ibèrics" amb obres de Mudarra, Cabezón, Cabanilles, Soler, Mompou, Granados, Albèniz i

12/04/2014

Entrevista a Bernat Padrosa

Com et vas introduir en el món de la guitarra? Me la van presentar a l’escola de música del barri. Em sembla que va ser amor a primera

08/02/2014
Subvencionado por
Este web utiliza "cookies" propias y de terceros para ofrecerle un mejor servicio, al navegar el usuario acepta su uso. Más información
ACCEPTAR