Que és la Simfonia n. 4 de Gustav Mahler en versió de Cambra?
La Franz Schubert Filharmonia presenta una proposta tant singular com captivadora: la Simfonia núm. 4 de Gustav Mahler en la delicada versió per a orquestra de cambra que Erwin Stein va crear el 1921. Sota la direcció del mestre Tomàs Grau, l’orquestra oferirà una lectura íntima i reveladora d’aquesta obra fascinant.
En aquesta versió essencial, la música conserva tota la màgia mahleriana però transformada en un univers de matisos transparents i sorprenents. L'inconfusible inici que evoca el viatge del trineu obre la porta a un món brillant i ple de colors melòdics, que culminaran amb la veu lluminosa de la soprano Katja Maderer en el moviment final, inspirat en els poemes de Des Knaben Wunderhorn.
Una experiència musical delicada i plena de poesia que ens convida a redescobrir Mahler des d’una proximitat intensa i profundament emocionant. Una oportunitat única per viure aquesta joia simfònica en format íntim i excepcional.
Katja Maderer
Soprano
Nascuda a Passau, la soprano Katja Maderer va completar la seva llicenciatura l’any 2023 a la Hochschule für Musik und Theatre München a la classe de cant de Christiane Iven i Sabine Lahm, i va continuar la seva formació en el màster a Konzertgeang a la classe de Lars Woldt.
També estudia violí amb la professora Julia Galic seguit de diversos cursos de música de cambra (Deutscher Kammermusikkurs “Jugend musiziert”, Bayerisches Landesjugendorchester), així com classes magistrals amb Brigitte Fassbaender, Chen Reiss, Christian Gerhaher i Ruth Ziesak. A més de nombrosos premis a nivell nacional al concurs “Jugend musiziert” en diverses categories amb veu i violí, Katja Maderer va rebre el 3r premi en la categoria júnior al Bundeswettbewerb Gesang de Berlín el 2020. El setembre de 2022, ella i el seu company de duo Amadeus Wiesensee van rebre el premi especial internacional a la millor interpretació d’una cançó contemporània. També va guanyar el Premi Talent Jove de la Konzertgesellschaft München, el Premi de Cultura Juvenil del districte de Passau. El 2022 Katja Maderer va cantar el paper de Pamina en una producció de “La flauta màgica” de W.A.Mozart a la Hochschule für Musik und Theatre München, també va participar en el disc de la Munich Hofkapelle, “Der Stein der Weisen”.
Ha estat convidada al cicle de concerts ION Nuremberg, Young Classic Europe, Europäische Wochen Passau i al Klassik Sommerfestival Ettal. També va actuar com a soprano solista al “Rèquiem” de Fauré amb el cor Bach de Munic.
Darrerament ha debutat a la Schubertíada amb un programa d’Hugo Wolf i ha fet de solista a Copenhaguen amb “St. Matthew Passion” de J.S.Bach.
Maria Florea
Violí i directora
Nascuda en una família de músics i actrius, la Maria començà a estudiar violí a l'edat de quatre anys amb el seu pare.
Ha cursat estudis a algunes de les escoles europees més prestigioses, rebent classes de Gonçal Comellas a Figueres, Zakhar Bron a l’Escuela Superior de Música Reina Sofía de Madrid, György Pauk a la Royal Academy de Londres i Rainer Schimdt al Mozarteum de Salzburg i la Musik-Akademie de Basilea.
Com a solista ha tocat a sales emblemàtiques d’arreu d'Europa i la Xina. Destaquen les seves actuacions amb l’OBC al concert inaugural de la temporada 2020/2021 a l'Auditori de Barcelona i l’estiu del 2024 al Festival de Torroella de Montgrí, al Teatro Monumental de Madrid amb la RTVE, amb la GIO Symphonia, amb la Camerata Penedès, al festival Enescu de Bucarest amb l’Orquestra Nacional de cambra de Moldàvia, al Palau de la Música Catalana amb l’OSV i amb l’ADDA Simfònica d’Alacant.
Recentment, ha actuat a la Schubertíada de Vilabertran, a la Sociedad Filarmónica d’Oviedo, a la Fundación Juan March de Madrid, al Festival Barcelona Obertura i al Festival PAAX de Mèxic.
Col·labora habitualment amb l’OBC, OSV, Franz Schubert Filharmonia, Vigo 430, GIO Symphonia, Orquestra Da Camera i també l’Esbjerg Ensemble, la companyia de dansa Malpelo i l’Ensemble Bayona, amb qui ha gravat el seu primer CD: “Cuando el fuego abrasa”.
És membre fundadora del Trio da Vinci, guanyadors de la 14a edició del Premi BBVA Montserrat Alavedra de música de cambra de Terrassa (Barcelona) i amb qui aquesta temporada han interpretat el Triple Concert de Beethoven al costat de l'OSSC, i també debutaran a la Schubertíada de Valdegovía al País Basc, i de The Rest Project, una proposta original que desitja trencar amb la idea de concert convencional, on els intèrprets no només toquen la música, sinó que exploren amb moviment i la paraula.
Toca un violí d’Eduard Sitjas Bonet, fet a Girona el 2024.
Franz Schubert Filharmonia
La Franz Schubert Filharmonia ha gaudit des dels seus inicis d’una gran rebuda per part del públic, tant per la seva qualitat artística com per la rellevància dels seus programes.
Formada per una nova generació dels millors músics del país que actuen sota la inspirada direcció de Tomàs Grau, Director Musical i Director Artístic des dels inicis, la formació ha col·laborat amb solistes com Anne-Sophie Mutter, Maria Joa?o Pires, Joshua Bell, Mischa Maisky, Maxim Vengerov, Midori, Lisa Batiashvili, Ivo Pogorelich, Patricia Kopatchinskaja, Gil Shaham, Rudolf Buchbinder, Elisabeth Leonskaja, Stephen Kovacevich, Gautier Capuçon, Daniel Lozakovich, Seong-Jin Cho, Anna Fedorova, Sabine Meyer, Steven Isserlis, Ermonela Jaho, Roberto Alagna, Mark Padmore, Alice Sara Ott, Paul Lewis, Alexei Volodin, Javier Perianes, Núria Rial, Ainhoa Arteta, Leticia Moreno, Pablo Ferrández, Judith Jáuregui o Iván Martín.
La Franz Schubert Filharmonia ha treballat també amb directors com Christoph Eschenbach, Krzysztof Urbaski, Josep Pons, Ton Koopman, Rinaldo Alessandrini, Laurence Equilbey, Carlos Miguel Prieto, Lionel Bringuier, Antoni Ros Marbà, Gábor Takács-Nagy, Salvador Mas, Pablo González, Edmon Colomer, Paul Agnew, Guillermo García Calvo, Thomas Rösner, Virginia Martínez, Jordi Mora, Josep Caballé Domenech, Marzio Conti i Salvador Brotons, entre d’altres.
Ha actuat en sales com el Carnegie Hall de Nova York, la Dubai Opera, el Palau de la Música Catalana, el Gran Teatre del Liceu, l’Auditori de Barcelona, l’Auditorio Nacional de Música de Madrid, l’Auditorio de Saragossa, el Palacio Euskalduna de Bilbao i el Palau de les Arts de València, i ha realitzat gires de concerts als Estats Units, Alemanya, Suïssa i la República Txeca.
La Franz Schubert Filharmonia desplega les seves temporades d'abonament a Barcelona, Tarragona i Lleida, i té l’honor de ser, des de l’any 2009, l’orquestra resident del Vendrell, vila natal del mestre Pau Casals.
L’activitat discogràfica de la formació compta amb diversos discs, entre els quals podem destacar Alba Eterna, òpera del compositor Albert Guinovart, produïda pel segell Sony Classical, i Die Romantische Seele amb la pianista Judith Jáuregui, produït pel segell ARS Produktion (guanyador dels International Classical Music Awards) i nominat als premis Opus Klassik.