Clara Pouvreau és una violoncel·lista coneguda i estimada pel públic del Festival Bachcelona que li va proposar enfrontar-se al repte d’interpretar una suite per a violoncel sol de Bach i, tot seguit, una sonata per a violí transcrita, amb la complexitat que això comporta. Així doncs, podrem escoltar, excepcionalment, la densitat polifònica d’una fuga amb la sonoritat del violoncel, fita d’aquest instrument en l’àmbit bachià.
Programa
J. S. Bach: Suite núm. 1 en Sol major per a violoncel sol, BWV 1007 / Transcripció per a violoncel de la
CLARA POUVREAU va néixer a Tours (França) i va començar a tocar el violoncel a 7 anys. Estudia al Conservatori Superior de Música de París. Estudia violoncel modern amb Christoph Henkel a la Musikhochschule de Freiburg i amb Lászlo Fenyö a la Musikhochshule de Karlsruhe, així com violoncel barroc amb Kristin van der Goltz a la Frankfurter Musikhochschule.
Durant la seva formació, treballa en la Philharmonisches Orchester Heidelberg i és convidada a l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu de Barcelona i a la Swedish Chamber Orchestra. L’any 2018 és seleccionada com a primer violoncel de l’Orquestra Barroca de la Unió Europea (EUBO), i convidada
per grups de música antiga com La Serenissima, Concerto Copenhaguen i Freiburger Barockorchester. Ha guanyat el concurs Johann-Sebastian Bach Leipzig 2012 i el premi especial del Concurs Internacional Pau Casals. Ha actuat com a solista amb l’Orquestra de la Ràdio de Budapest, l’Orchestre Colonne de París, l’Orquestra de Cambra del Gran Teatre del Liceu o Budapest Strings. Toca en festivals com el Bachcelona (Catalunya), Festival Pau Casals (França), Musikfesttage Carl Philipp Emanuel Bach (Alemanya) o Schleswig Holstein Festival (Alemanya), entre altres. És cofundadora del conjunt barroc Understories.
Toca un violoncel Nicola Gagliano de 1730, cedit per un mecenes privat, i un violoncel barroc Joannes Jauck de 1742.