Sobre nosaltres

Joventuts Musicals és una organització internacional dedicada a posar la bona música a l'abast de tothom mitjançant el foment de l'educació en l'art del so i la seva pràctica. Les Jeunesses Musicales van ser fundades el 1940 en un moment que la joventut de la Bèlgica sota la invasió alemanya necessitava d’un ideal al voltant del qual agrupar-se. Just després de la guerra, l’any 1945, es va fundar la Federació Internacional de Joventuts Musicals, fruit de les Joventuts Musicals creades mentrestant a França i a Luxemburg i que al avui s'estén per un bon nombre de països. La Federació de Joventuts Musicals de Catalunya, constituïda l’any 1984, i totes les associacions que en formen part, en són la representació catalana.

Les activitats que gestiona Joventuts Musicals de Catalunya a l'actualitat, amb el suport del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, són la Xarxa de Músiques a Catalunya i un seguit de serveis a les associacions locals.

A Joventuts Musicals l'activitat primordial correspon a les associacions locals. En aquest context ha treballat fins a poder posar en marxa la Xarxa de Músiques a Catalunya. Amb aquest projecte, la finalitat del qual és bastir l'activitat organitzativa de concerts a les associacions, s'ha assolit l'interès i la participació tant de les entitats de l'Administració com del col·lectiu de músics joves. El gran nombre de concerts que permet organitzar la Xarxa arreu de Catalunya fa que s'hagin dinamitzat les diverses modalitats d'intèrprets, tant de solistes com de grups de cambra, que sovint s'han format expressament per a participar-hi.

Actualment són gairebé cinquanta les associacions que arreu del territori català estan constituïdes legalment i formen part de Joventuts Musicals de Catalunya. Cadascuna d’elles desenvolupa també les seves pròpies activitats i organitza autònomament els seus cicles de concerts, concursos específics, cursos i altres activitats associatives adreçades als joves i a la música, totes elles amb l’objectiu comú de promoure la música i la consciència de formar part d’un moviment internacional que aposta per la cultura com a factor de riquesa i desenvolupament.

Joventuts Musicals de la Bisbal d'Empordà

Joventuts Musicals de la Bisbal d'Empordà és una entitat sense afany de lucre creada l'any 2000 amb el propòsit de fomentar el coneixement i difusió de la música. Des de la seva fundació no ha deixat de créixer en nombre de socis ni en volum d’activitat, convertint-se en un element central de la vida musical bisbalenca.

Actualment l'Associació es finança mitjançant les quotes de soci per una banda i , de l'altra, les ajudes aportades per Joventuts Musicals de Catalunya i l'Ajuntament de la Bisbal.

Activitats

En aquests moments i, amb la col·laboració de Joventuts Musicals de Catalunya i de l'Ajuntament de la Bisbal d'Empordà, Joventuts Musicals de la Bisbal organitza un concert al més amb la voluntat de dotar a la ciutat d’una programació estable de música clàssica al llarg de tot l’any.

Al llarg d’aquests vint anys de vida de l'associació, alguns d'aquests concerts s'han convertit en tot un clàssic de la programació, com és el concert de Jazz tipus New Orleans, que es fa cada any durant la Festa Major. Alhora s'ha treballat conjuntament amb d'altres entitats de la població com la Comissió de Festes de Sant Pol i amb el grup La Xarxa, amb el qual s'han organitzat espectacles musicals infantils.

És de justícia remarcar l'alta qualitat dels intèrprets d'arreu del món que hem pogut sentir al llarg d’aquests anys d’existència de l’associació a la Bisbal i que ha posat així a l'abast de tots els bisbalencs sense la necessitat d’haver de desplaçar-se’n.