MARC SERRA

Marc Serra, piano

El jove pianista Marc Serra fou el sorprenent guanyador de la primera edició del concurs dbut!, el nou concurs de joves intèrprets de les comarques gironines que coorganitzen JM Banyoles, JM Figueres i JM Girona. I per a la seva gira a la Xarxa proposa un programa íntegrament català, amb obres d'Oltra, Montsalvatge, Mompou i Albéniz. Tota una reivindicació del nostre patrimoni pianístic.

Comença a estudiar piano a l'edat dels cinc anys. Més endavant cursa el Grau Mitjà al Conservatori Isaac Albéniz de Girona sota el mestratge de Montserrat Cases. També ha estudiat a  l'ESMUC amb Vladislav Bronevetzky i Maria Jesús Crespo. Ha estat guardonat a diversos concursos entre els que destaquen el primer premi a l oncurs DBUT! De les comarques Gironines (2013), primer premi al Concurs d'Interpretació Isaac Albéniz (anys 2004, 2005 i 2008), segon premi de la fase autònomica al Concurs Intercentros de Juventuts Musicals de Santa Cristina d'Aro (2006). També va estar becat per la fundació Victòria dels Àngels el 2011. Al llarg de la seva formació ha rebut consell de professors com Claudio Martínez Mehner, Yong-Hi Moon, Luiz de Moura Castro, Wolfram Rieger, Ramón Coll, Francisco Poyato, Vladislav Bronevetzky, Jun Kanno, Martin Hughes, Leonel Morales, Lluís Rodríguez entre d'altres. Debuta com a solista amb l'Orquestra del Conservatori de Girona a l'Auditori Palau de Congressos de Girona el 2007. També ha actuat en el cicle de les "Vesprades de Vic" com a músic de cambra i a la sala 3 "Tete Montoliu" de l'Auditori de Barcelona.

Programa:

M. Oltra: Variacions característiques

X. Montsalvatge: Sonatine pour Yvette

F. Mompou: Preludis: II quadern

I. Albéniz: Suite Iberia (selecció)

marc-serra-1-xs-2.jpg.
02/05/15
21:00 h
Auditori de Sant Josep (Moià)
Gratuït
Finalitzat