placeholder

FESTIVAL SERENATES D'ESTIU DE CALA RAJADA

JOVENTUTS MUSICALS DE CAPDEPERA organitza el festival SERENATES D'ESTIU DE CALA RAJADA, concerts als Jardins de la Fundació Bartomeu March amb una trajectòria que ja compta amb més de 30 anys.

Joventuts Musicals de Capdepera és una associació sense ànim de lucre en la qual totes les persones que la duen endavant ho fan per amor a la música i per potenciar-ne els esdeveniments culturals i concretament musicals a la nostra societat, enriquint el nostre entorn.

Joventuts Musicals de Capdepera es va fundar i va organitzar les primeres Serenates d’Estiu, l’any 1988. Aleshores no hi havia a la comarca de Llevant cap festival de música i l’oferta musical d'aquest tipus era gairebé nul·la en tota la zona. En pocs anys les Serenates d'estiu de Cala Rajada van aconseguir un gran prestigi constituint-se en el més important esdeveniment musical de la comarca i cita obligada per als melòmans de tota l'illa i visitants. Des de llavors continuen sent un festival de referència, quant a qualitat, personalitat, varietat i peculiaritat, especialment d'aquesta part de la illa de Mallorca.

Les serenates volen oferir un ambiciós i variat programa de qualitat, concerts on s’hi combinin diferents estils de música (solistes, música de cambra,  música simfònica/coral, música antiga, música barroca, música ètnica, fusió, jazz, etc.), amb artistes de renom tant a nivell nacional com internacional. L’incomparable entorn dels Jardins de la Fundació Bartomeu March contribueix a que cada concert sigui únic per l’encant i la màgia que l'emblemàtic marc li aporta.

Per tota aquesta trajectòria i amb el desig de totes les que vindran un immens agraïment per a tots els que ho fan possible; especialment: junta directiva, socis, patrocinadors, públic, Fundació Bartomeu March i Ajuntament de Capdepera.

JOVENTUTS MUSICALS INTERNACIONAL

Joventuts Musicals ha estat qualificada per la UNESCO com “l'organització juvenil més important del món”. Es tracta d'una organització internacional formada per una xarxa que ofereix activitats múltiples i diversificades per tot el món.

Les Jeunesses Musicals van ser fundades a Brussel·les en 1940, en plena Segona Guerra Mundial, en un moment en què la desmoralitzada joventut de la Bèlgica ocupada necessitava un ideal al voltant del qual agrupar-se. En finalitzar la contesa mundial, en 1945, es va fundar la Federació Internacional de Joventuts Musicals, fruit de la voluntat de les Joventuts Musicals, de Luxemburg, Bèlgica i França d'intercanviar les seves experiències i la seva activitat en favor de la promoció de la música entre els joves. Al poc, es va integrar Alemanya i més països. D'aquesta manera, allò que havia nascut com un moviment de protesta pacífica es va transformar en un moviment de reconciliació de la joventut europea a través de la música. Sempre a través de la música. Aquest servir-se de la música com a mitjà privilegiat per a defensar els valors essencials de les societats democràtiques i els drets humans ha marcat l'ADN de l'organització i dels programes i projectes que aquesta duu a terme. Avui, Jeunesses Musicals International, amb seu a Brussel·les, és present en cinquanta-cinc països i compta amb més de quaranta seccions nacionals federades.

A Espanya, el moviment de Joventuts Musicals va arribar en 1952. Actualment Joventuts Musicals d'Espanya s'estructura a manera de Confederació que aglutina tota una xarxa de més de cent Federacions territorials i Associacions locals autònomes repartides per tot el país, constituint una xarxa cultural única. Joventuts Musicals d'Espanya és una entitat sense ànim de lucre, declarada d'Utilitat Pública pel Consell de Ministres en 1974. En 1997 va rebre el Premi CIM de la UNESCO i la Medalla d'Or al Mèrit de les Belles arts.

Miembro de
ACCEPTAR